Godziny pracy
  • clockPon.-Piąt.08:00 – 21:00

Terapia manualna – popularna metoda rehabilitacji we Wrocławiu

Terapia manualna

Terapia manualna to holistyczna metoda, która leczy przyczynę bólu, pomagając w uśmierzeniu dolegliwości. Znana także jako kręgarstwo lub chiropraktyka, ma na celu przywrócenie odpowiedniego ustawienia poszczególnych elementów układu ruchu oraz jego prawidłowego funkcjonowania. Oparta o odpowiednie uciski miejsc w pobliżu kręgosłupa, przywraca poprawne ustawienie kręgów. W razie potrzeby, może być także stosowana w obszarze stawów, mięśni i więzadeł, wspierając ich działanie.

Jak przebiega terapia manualna?

Terapia manualna to zabieg oddziałujący na tkankę mięśniową, kostną, powięziową i nerwową. Polega on na starannym badaniu palpacyjnym wybranych obszarów ciała, w trakcie którego dobry masażysta bez trudu wyczuwa napięte punkty będące źródłem dolegliwości. Następnie specjalista uciska je w odpowiedni sposób, ugniatając je i rozciągając, a w konsekwencji – niwelując ból. Prócz samej terapii manualnej, masażysta we Wrocławiu często łączy ją również z kinesiotapingiem, gwarantującym wyraźnie odczuwalną ulgę w bólu.

W trakcie zabiegów w domu i w gabinecie stosowane są zróżnicowane metody, dopasowane do zaistniałego schorzenia i źródła dolegliwości. Każda sesja u masażysty może opierać się o manipulacje powięziowe i krótkodźwigniowe, ortopedyczne i miękkie terapie manualne czy też koncepcję Maitland, pomagające w kompleksowym leczeniu bólu i nieprawidłowości.

Efekty terapii manualnej

Staranna terapia manualna przeprowadzona przez dobrego masażystę w niskiej cenie, pomaga w przypadku dolegliwości układu ruchu, występujących bezpośrednio po urazie lub chronicznych, a także spowodowanych nadmiernym stresem, przeciążeniem i wadami postawy. Po zabiegu pacjenci odczuwają znacznie mniejszy ból i napięcie mięśni, odzyskując formę i radość życia. Jego celem jest także przywrócenie normalnej ruchomości w zablokowanych obszarach kręgosłupa lub stawów, odpowiedzialnej za optymalną sprawność i komfort codziennego funkcjonowania. Aby podtrzymać osiągnięte efekty, wskazane jest dalsze prowadzenie ćwiczeń zaleconych przez masażystę w gabinecie.