Masaż klasyczny – sposób na relaks i złagodzenie napięcia

Masaż klasyczny

Masaż klasyczny, który dotyczy wybranej partii lub całego obszaru ciała, to skuteczna metoda relaksująca i łagodząca nadmiernie napięte mięśnie. Wykonany przed dobrego masażystę, niezawodnie i w przyjemny sposób poprawia ogólny stan zdrowia każdego pacjenta. Jest on najchętniej wybieraną techniką wśród osób zestresowanych i cierpiących na nadmierne przeciążenie narządów ruchu. Efektywnie wspiera także leczenie schorzeń ortopedycznych oraz neurologicznych. Dlaczego warto zdecydować się na masaż klasyczny?

Efekty masażu klasycznego

Staranny masaż klasyczny – wykonywany zarówno w gabinecie, jak i w domu – niesie za sobą liczne pozytywne efekty. Pomaga zlikwidować przyczynę bólu, przywracając dobre samopoczucie i komfort codziennego funkcjonowania. Zwiększa elastyczność i sprężystość mięśni, regulując ich napięcie. Optymalizuje krążenie, sprzyjając dotlenieniu wszystkich tkanek oraz poprawia przemianę materii, ułatwiając pozbycie się toksyn z organizmu. Wycisza także układ nerwowy, skutecznie redukując poziom stresu oraz usprawniając przesyłanie bodźców do mięśni. Może być z powodzeniem stosowany jako element rehabilitacji, polepszający ogólny stan zdrowia i możliwe do osiągnięcia rezultaty prowadzonego leczenia.

Jak przebiega masaż klasyczny?

Zależnie od wybranego zakresu, masaż klasyczny zazwyczaj trwa od 30 do 90 minut. Sposób jego przeprowadzenia zależy w głównej mierze od problemu, z jakim zgłaszają się do nas pacjenci. Użyte w trakcie zabiegu techniki mogą przynosić efekty przeciwbólowe, łagodzące napięcie i dolegliwości związane z chorobą, relaksujące oraz poprawiające odżywienie tkanek. Są także doskonałą formą profilaktyki, pomagającą w ochronie układu ruchu oraz całego ciała przed różnego rodzaju nieprawidłowościami.